Maak een “stop-to-do”-lijst

time management tip: maak een stop to do lijstWordt jouw to-do-lijst ook elke dag langer?

Dat wil zeggen dat je altijd meer te doen hebt en niet genoeg tijd om het allemaal te doen.

Met een to-do-lijstje alleen zal je niet meester worden over je tijd.

Als jouw coach wil je ik je daarom deze tip meegeven: maak een “stop-to-do”-lijst.

Een ‘stop-to-do”-lijst is een lijst van alle activiteiten en taken die niet belangrijk zijn.

We neigen ertoe om onze tijd te vullen met allerlei activiteiten, en we hebben het gevoel dat we veel doen omdat we het zo druk hebben.

Maar het druk hebben is vaak een excuus om de weinig écht belangrijke acties die we moeten nemen net niét te nemen.

In plaats van heel veel te doen, elimineer de zaken die geen waarde toevoegen aan jouw leven of werk.

Denk er eens even over na: ik durf te wedden dat je zeker drie dingen kan opnoemen waar je deze week mee kan stoppen om tijd vrij te maken voor iets belangrijkers.

 

Leave a Comment.